torsdag 22 juli 2010

Sveg 12-13 juli

Campingen vattenfylldes rätt snabbt. Vi hade väl ändå rätt tur med vår plats. Andra hade det värre. Vi hade det väl ändå rätt så trevligt. Vi gjorde en hel förmiddag på dollarstore...vilken fyndkänsla. Där kunde man hitta billiga simringar, tvättmedel och kalsonger.


Sen kom regnet...och åskan. Sveg ligger ju rätt högt över havet så molnen var nära. Vi fick tillslut ta bilen och åka med stereon på hög volym. Det fanns rädsla bland de yngsta.


Efter Orsa for vi norröver mot Sveg. Det var en vacker, men backig väg dit. Sveg....varför åker man dig? Jo vi hade stämt träff med kollegan C men pga ändrade planer fick detta besök skjutas på framtiden ett par dar. Så för att få en tur så blev det Sveg. Denna bild föreställer torget down town. Det var inte så mkt drag i Sveg precis. Inte en kotte...jo ett par tüska turister som precis lämnat systembolaget.

1 kommentar:

Photos by Storm sa...

Men vad har hänt? Är det regn? Ni skulle ju åka mot Öland som inte fått en droppe på en hel månad. Ser ändå härligt ut med Dalarna. Jag har inte varit där sen jag var barn. I Sveg har jag campat en natt och jag minns mest myggen.
Nu måste du kolla mitt senaste fynd - en lådkamera från 1950. Kan man använda en sån? (du som är teknisk)
Ha det bra/Lis